איך לומדים לריב נכון?

טיפול זוגי

המאמר באדיבות זוגיות משלימה

כל זוג חווה בשלב כזה או אחר בזוגיות שלו ריב גדול במיוחד. זה נכון לומר שכל הזוגות רבים, הרי זהו דבר אידיאלי – כאשר אנו מבלים זמן רב עם מישהו אחר חייבים להיות רגעים בהם אנו כועסים או לא מבינים את הצד השני. ממש כמו הריבים והוויכוחים שהיו לנו עם אחינו הקטנים בגיל צעיר יותר.

ריבים בזוגיות הן דבר בריא, כך כל אחד מבני הזוג פורק את מה שמציק לו ובעצם מבינים אחד את השני ולומדים לפעמים הבאות מה לעשות, או לא לעשות כדי שריב נוסף לא יפרוץ וכי לא נגיע למצב של טיפול זוגי. האם יש דבר כזה ריב נכון? ואיך ושים את זה בצורה הטובה ביותר? הכל במאמר הבא.

מדברים על מה שמפריע מיד

ריב בין בני זוג יכול להיות קטן ומינימלי ביותר, כך שאפילו אח מבני הזוג לא ישים לב שהוא אמר משהו אינו במקום ובכך פגע מעט בבן הזוג השני. ריב כזה קטן יכול להתפתח לריב גדול ומכוער יותר אם לא מדברים מיד על מה שמפריע, פוגע או מציק.

אם במהלך שיחה שגרתית בן הזוג אמר או עשה משהו שאינו מקובל על בן הזוג השני, עליו להציף זאת מיד ולא להמשיך לסדר היום מבלי לשתף במה שמפריע. כאשר מדברים ומשתפים מיד בכל מה שמפריע, ניתן להתגבר על זה מיד כאשר בן הזוג מתנצל ומסביר שאינו התכוון לכך ובן הזוג השני מבין זאת והכל בא על מקומו בשלום.

מקשיבים לצד השני

זוגיות טובה מוכרחה להיות כזו שיש בה הקשבה כל הזמן, גם כאשר כועסים ורבים אחד עם השני. גם כאשר יש וויכוחים בן בני הזוג חשוב לשמור על שיח מכובד ושקט, ולא לדבר בטונים גבוהים וחזקים. כך כל אחד מבני הזוג מקשיב בסבלנות לבן הזוג השני, מפנים את מה שנאמר ומבטא חזריו את הדברים שהוא חושב.

בעזרת הקשבה ושיח בריא אחד עם השני, גם הריב הגדול ביותר יכול להיפתר בקלות ובמהירות מבלי להיגרר לטונים גבוהים או וויכוחים שנמשכים ימים רבים.

לא חושבים על האגו

בזוגיות בכלל ובריבים בפרט אין מקום לאגו של אף אחד מבני הזוג. כאשר כל אחד מבני הזוג עורך שיחה אחד עם השני לפתרון הריב, אין צורך לשמור על הכבוד ולהיות עם אגו כי זה הדבר שיכול לגרום לריב ממושך שלא נגמר. פשוט משוחחים אחד עם השני בלב גלוי ובכנות מלאה.

 

Uncategorized אוכל אופנה אמצעי מניעה אסתטיקה הריון ולידה זוגיות כללי נופש צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שירות חדש יסייע לכם ליצור ברכה ליום הולדת
כמה פעמים ניסיתם לכתוב ברכה שנונה ומקורית ומצאתם את עצמכם עם ברכת יום הולדת משעממת? לא פעם ודאי שאלתם...
קרא עוד »
מאי 04, 2019
סוגי סטרפאון – איזה סוגים של סטראפון יש ומה זה בכלל המוצר הזה?
סטרפאון הוא מוצר המכיל דילדו וחוגרים אותו על המותניים למען חדירה והחדרה של דילדו באופן ראליסטי....
קרא עוד »
דצמ 14, 2022
צמידים לכלה – כיצד בוחרים
אם את מתחתנת בקרוב, את בוודאי כבר מרגישה בהתרגשות שמבעבעת בבטן! כאשר מתחתנים - רוצים שהיום בו מתחייבים...
קרא עוד »
ינו 27, 2020