ספורט לנשים בהריון

ספורט לנשים בהריון מועיל הן לאם והן לתינוק. זה עוזר לשלוט במשקל, לשפר את מצב הרוח, לשכך כאבים ולהתכונן ללידה.

אם אתן מתכננות לבצע פעילות גופנית במהלך ההריון, מומלץ שתתיעצו עם הרופא שלכם ותבקשו ממנו אישור להתאמן. וודאו שאין סיבוכים שעלולים לפגוע בהתפתחות ההריון ובעובר.

במהלך ההריון האישה עוברת שינויים רבים הן פיזית והן פסיכולוגית, וגופה נמצא בפעילות מתמדת כדי להסתגל למצב חדש זה.

חשוב שהספורט יהיה מתון ולעשות אותו בהדרגה לאורך השבוע תוך התחשבות בשליש ההיריון בו נמצאת האם לעתיד.

ספורט לנשים בהריון – יתרונות:

עיסוק בספורט במהלך ההריון יעזור הן לאם והן לעובר. אם שאלתם את הרופא ואין סיבוכים בהריון, פעילות גופנית תעזור לכם ליהנות מהשלב היפה הזה בחייכם.

אלה כמה מן ההיתרונות של ספורט לנשים בהריון:

  • ספורט משפר את הסיבולת הפיזית ומעניק לכן אנרגיה מכיוון שהוא עוזר לחזק את הלב והריאות.
  • ספורט מחזק את שרירי אזור האגן.
  • ספורט עוזר להפחית חרדה וגורם לשינה טובה יותר על ידי שחרור מתח.
  • ספורט בהריון עוזר למנוע הידרדרות של המפרקים.
  • מווסת את קצב המעיים כך שהוא מפחית אי נוחות במערכת העיכול ועצירות.
  • ספורט משפר את זרימת הדם ואת קיבולת הריאות.
  • ספורט מכין מכין את הגוף ללידה על ידי חיזוק השרירים. הוא מקל על כאבי גב ועוזר לשיפור מנח הגוף.
  • על ידי התמדה באימוניים גופניים במהלך ההריון, תוכלי להתאושש מהר יותר מהלידה עצמה ולהיפתר במהרה ממאגרי השומן שהצטברו בגוף.
  • ספורט בהריון מגביר את ההגנה החיסונית, הוא מפחית את הסבירות לסיבוכים במהלך ההריון, כגון רעלת הריון או סוכרת הריונית.

לכן אם החלטת לשלב ספורט במהלך ההריון, התייעצי עם רופא קבלי ממנו את האישורים הרלוונטים בההתאם לשבוע בו את נמצאת. לאחר מכן פני אל מאמן כושר או מאמנת כושר המעבירה לימודי כושר אונליין שמתמחים בנשים בהריון על מנת שאלה יתאימו לך תרגילים מתאימים.

 

למאמרים נוספים: