גומיות התנגדות VS משקולות

גומיות התנגדות VS משקולות

אימוני כושר חיוניים מאוד לחיזוק הגוף ושריריו ורבים מאמצים אותם בשגרה. הם טובים גם לסיבולת לב ריאה. ניתן למצוא שתי שיטות חשובות. האחת, המסורתית, באמצעות משקולות והשנייה חדשנית יותר באמצעות גומיות התנגדות. נשאלות השאלות מהם היתרונות והחסרונות של כל שיטה, באיזה כדאי להשתמש ומאיזה ניתן להפיק את התוצאות הטובות ביותר? התשובה מורכבת כי לכל מתאמן יש את הצרכים, הרצונות שלו, ההרגלים, ההעדפות ועוד. בשתיהן אפשר לקבל תוצאות טובות. להלן מספר הבדלים בין שתיהן.

> קבלו מחיר מיוחד עבור ספת כושר מקצועית

הבדלים ויתרונות

במשקולות מבצעים אימון עם משקלים קבועים שניתן לשלוט עליהם. כך להוסיף משקולת כדי להתקדם או להפחית מעת לעת בהתאם לכל סיטואציה. גומיות התנגדות מאפשרות התנגדות שריר גמישה. באמצעותן ניתן לאמץ קבוצות שרירים רבות בפעולה אחת. כך מאמצים את כל שרירי הגוף בבת אחת ומפתחים ומחטבים אותו במקביל. אימון משקולות מתבצע לאורך כשעה ואילו אימון רצועות יכול להסתיים ברבע עד חצי שעה לקבלת אפקט דומה. במשקולות ניתן להתאמן היטב רק בחדר כושר או בבית כאשר רוכשים סטי משקולות רבים כדי לכסות את מגוון התרגילים הקיים. את הרצועות ניתן לקחת לכל מקום על מנת לבצע אימון קליל/מורכב.

מחירים ופעילות חברתית

מבחינת המחירים יש לרצועות יתרון רב. מחירי המשקולות יקרים ביחס לרצועות. כך כאשר קונים אותם או כאשר רוכשים מנוי שנתי שעלותו נמדדת באלפי שקלי.  רצועה איכותית עולה כ300 שקלים בלבד וניתן לבצע עימה מספר רב של תרגילים.

אם בכל זאת בחרתם במשקולות נמליץ לכם לבחור במשקולות אוניברסאליות , דעו כי אלו משקולות אשר נותנות מענה למגוון משקלים יחד. בכל מקרה ובכל שיטת אימון כדאי להתייעץ עם מאמן כושר גופני. ניתן לקבל מידע והדרכה בחדר הכושר בו הוא מועסק או להזמין אותו לאימוני כושר אישיים. מומלץ לרכוש מכשירי כושר ורצועות אצל חברה בעלת מוניטין אשר ברשותה מבחר רב המאפשר גמישות בבחירה.

למאמרים נוספים: