גישות לטיפול באוטיזם
בשנים האחרונות נדמה, שאנחנו חשופים ומודעים יותר לטיפול באוטיזם על פי שיטות שונות. זה לא מקרי. שכן מצד אחד, אנחנו יכולים לראות עלייה בסוגי השיטות, אנחנו יכולים לראות מחקרים רבים בתחום שמציעים שיטות טיפול שונות. מצד שני, אם בעבר לא היה נהוג לדבר על זה, לא היה נהוג לחשוף את זה, היום הורים רבים מוכנים ורוצים לדבר על זה, אין להם בעיה לחשוף שהילדים שלהם מתמודדים עם אוטיזם, וכך הם גם מציעים שיטות טיפול שונות כמו טיפול C.A.T.
לפני שנציג כמה דוגמאות לשיטות כאלה, צריך לומר שאחת הסיבות בגללה אנחנו יכולים לראות עלייה ניכרת בחשיפה לשיטות טיפול שונות, היא עצם זה שבעבר היה נהוג לחשוב כל הילדים שמתמודדים עם אוטיזם, בצורה דומה. כלומר, לא היתה מחשבה שכל ילד נמצא בסטטוס אחר. היום אנחנו מודעים לכך שיש ספקטרום מסוים וכל ילד יכול להימצא במצב אחר. יש ילדים שנמצאים במצב של אוטיזם קשה, לעומת זאת, אחרים מתמודדים עם אוטיזם קל יותר. זה אומר שגם הטיפול בהם צריך להיות שונה.
עוד דבר שצריך לזכור, כל טיפול כזה מחייב עבודה מערכתית, מחייב שילוב של עבודת צוות עם מטפלים שונים וכמובן עבודה בבית עם ההורים, אחים ואחיות. לא מדובר בדבר פשוט כל כך, בכל מקרה.
מה הן שיטות הטיפול? אנחנו יכולים לראות שיטות טיפול שמגולמות במה שנקרא דברים טבעיים, עבודה בעיקר עם מטפלים ואנשי מקצוע, פסיכולוגים, כשהרעיון הוא לייצר קטגוריזציה של הוראות שהילד צריך ללמוד בכל פעם משהו אחד. בכל פעם הוא מבצע מטלה מסוימת. כאשר הרעיון הוא שעם הזמן הוא ירכוש יכולות שונות. זה תהליך ארוך ומאוד מורכב.
שיטה אחרת, היא להבין את הכימיה של האוטיזם. כלומר, לראות האם מדובר במצב שנוצר מהשפעות כימיות, השפעות של מזון וכדומה. ואז לנסות דרך אמצעים שונים, לטפל בהיבטים מסוימים של התופעה.
שיטה שלישית, היא לא להוציא את הילד בהכרח מהמקום בו הוא נמצא, אלה להיכנס לעולם שלו ולנסות לעזור לו משם. זו שיטה שפותחה על ידי הורים שיש להם ילד אוטיסט ורצו להשתלב בעולם שלו ולא בהכרח למשוך אותו לעולם שלהם.