מהי משכנתא הפוכה ואיפה אפשר לקבל אותה?

משכנתא הפוכה

כולם מכירים את המושגים משכנתא, או בהקשרה הכללי יותר – הלוואה. אך האם ידעתם שישנה משכנתא המתקיימת בתנאים הפוכים לחלוטין מזו של המשכנתא הרגילה? ממש כך, עם החזר מהבנק מדי חודש המגיע אליכם, בעוד שאתם מצדכם אינכם מתחייבים לכלום. איך זה עובד, ומי זכאי לתנאים הייחודיים הללו? הנה התשובות:

למי מיועדת משכנתא הפוכה?

ראשית נקדים ונומר כי משכנתא הפוכה מתאימה לקבוצת יעד ייחודית: אנשים בני 60 ומעלה שברשותם נכס קיים. ממש כמו במשכנתא לכל מטרה, בה משועבד הנכס שברשות הלווה לטובת החזר ההלוואה, כך גם במקרה של משכנתא הפוכה – ההלוואה ניתנת על חשבון הדירה הקיימת. אלא שבשונה מהלוואה רגילה בה ניתן סכום גדול וחד פעמי אותו יש להחזיר מדי חודש, במשכנתא הפוכה הסכום הניתן הוא חודשי וקבוע מראש (סכום שנקבע יחד איתכם כמובן), בו הבנק למעשה משלם לכם עבור הדירה שבבעלותכם – אותה אתם לכאורה "מלווים" לבנק.

מה קורה בסוף ההלוואה? ומתי בכלל היא מסתיימת?

תנאי המשכנתא ההפוכה מסתיימים באחד משלושת המקרים הבאים: פטירתם של הלווים, מכירת הנכס או עזיבתם של הלווים את הבית. בכל אחד משלושת המקרים נדרשים החייבים (כלומר הלווים או יורשיהם) להחזיר את שווי ההחזרים שניתנו על ידי הבנק, לרוב כמובן בפריסה על פני כמה חודשים או שנים. חשוב לדעת כי ככל שגיל הלווים מבוגר יותר, כך גובה ההחזר החודשי נוטה להיות גבוה יותר, אך ממש כמו במשכנתא לכל מטרה – גובה ההלוואה המקסימלי כולו לא יעלה על 50% משווי הנכס.

איפה ניתן לקבל החזרים עבור משכנתא הפוכה?

בעבר הלא רחוק היה ניתן לקבל את המשכנתא ההפוכה ממספר בנקים נבחרים, אולם נכון להיום ישנה רק חברה אחת המאפשרת זאת, והיא חברת כלל. עם זאת, אין משמעות הדבר שלא ניתן להתמקח על התנאים בכדי לזכות בתנאים טובים ובריביות נמוכות. במקרים כאלה, רצוי במיוחד ולהיעזר בשירותיו של יועץ משכנתאות מקצועי, בכדי למקסם את תנאי ההלוואה ולהבטיח לכם שקט נפשי והנאה מרבית מכספכם, ללא כל דאגה מיותרת. 

>קראו על הלוואת משכנתא לכל מטרה

Uncategorized אוכל אופנה אמצעי מניעה אסתטיקה הריון ולידה זוגיות כללי נופש צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שרשראות נשים בעיצובים שונים
יש סוגים שונים של שרשראות לנשים כאשר ההבדל ביניהן מאפשר להתאים אותן לכל סוגי הבגדים ולכל סוגי הימים....
קרא עוד »
מרץ 20, 2021
אופני כושר, למי זה מומלץ
מכוני הכושר מלאים יקיר אלכיר בשנים האחרונות בכמות גדולה של אנשים אשר מעוניינים להצליח לרדת במשקל...
קרא עוד »
נוב 01, 2019
למה מצופה מנשים להסיר שיער גוף?
הסרת שיער מתבצעת כבמגוון שיטות: החל משיטות עתיקות כמו הורדת שיער על ידי שעווה, או גילוח בתער, עד...
קרא עוד »
דצמ 16, 2019