כל כמה זמן צריך להחליף התקן?

אמצעי מניעה נגד היריון

התקן תוך רחמי נחשב לאמצעי המניעה היעיל ביותר למניעת הריון. ההתקן מוחדר אל חלל הרחם ומפריש מידי יום הורמונים שפועלים על הרחם והופכים את המעטפת שלו לדקה יותר – מה שמונע הריון. הפעולה של ההתקן קורית גם בשל הפחתה בימי הווסת והפרשת הורמונים שמונעים מהביציות הפריה. עם זאת, התקנים עלולים לגרום לתופעות לוואי כמו שיבוש במחזור החודשי, הפרשות וגינליות, עלייה קלה במשקל ובנפח השדיים, ואפילו לאבדן חשק מיני ושינויים קיצוניים במצב הרוח. אבל מתי תדעי שהגיע הזמן להחליף התקן? הנה מספר מקרים:

החלפה בכול חמש שנים

כמו כל אמצעי למניעת הריון, גם להתקנים יש תאריך תפוגה שבו יש להחליפם. רבות הנשים שבטוחות כי את ההתקן יש להחליף בכול שנה. במציאות ההמלצה היא להחליף את ההתקן פעם בחמש שנים. 

החלפה בהתאם להוראות היצרן

לעיתים יהיה צורך להחליף התקן תוך רחמי על פי הנחיות היצרן. התקנים שבנויים מסליל נחושת יש להחליף בדרך כלל בכל 10 שנים. התקנים עם פרוגסטין מחליפים בכול 5 שנים. בכול אופן, חשוב להתייעץ עם רופא הנשים. 

בזמן הופעה של תופעות לוואי

סיבה נוספת להחלפת התקן תוך רחמי היא בזמן שתופעות הלוואי מורגשות במידה רבה ומפריעות לאיכות החיים. כפי שציינו, התקן תוך רחמי עלול – בשל ההורמונים שבו – לגרום לתופעות לוואי כמו: השמנה, עלייה במשקל החזה, שינוי במצב הרוח, הפרשות, שיבושים בווסת וכדומה. במקרים כאלה חשוב לפנות אל רופא הנשים ולבדוק אילו אמצעי מניעה קיימים ונכונים לכן מלבד התקנים תוך רחמיים. 

אולי יעניין אותך גם איך למנוע הריון ללא שימוש בהורמונים

Uncategorized אוכל אופנה אמצעי מניעה אסתטיקה הריון ולידה זוגיות כללי נופש צרכנות
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
חדרי ארונות – האם זה מתאים לכל בית?
בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים בוחרים להתקין חדר ארונות בבית שלהם. חדר זה, אשר מאוד נפוץ ומקובל...
קרא עוד »
פבר 13, 2019
מעבדת LEM – פתולוגיה מולקולרית
אצל מעבדת LEM מתמחים בעולם האבחון הפתולוגי, וכחלק מהם המכשור המתקדם שלהם מסוגל לזהות שינויים בביטוי...
קרא עוד »
יול 20, 2021
נייק דאנק לואו פנדה
נייקי היא ללא ספק אחת מחברות הביגוד המוכרות בעולם. היא מתמחה בביגוד והנעלת ספורט ונחשבת ליצרנית נעלי...
קרא עוד »
אוק 05, 2021